Kim jesteśmy?

     „ (…) Każdy świat ma własną tajemnicę i dostęp do niej jest tylko na drodze poznania języka. Bez tego świat ów pozostanie dla nas nieprzenikniony i niepojęty, choćbyśmy spędzili w jego wnętrzu całe lata.”   Ryszard Kapuściński

Dialog – od tego wszystko się zaczyna. Nawiązanie dialogu z drugą osobą jest jednym z głównych celów w poznawaniu języka. Dlatego tak ważne jest położenie nacisku na ten aspekt języka – na komunikację, to ona jest myślą przewodnią naszej szkoły. Już na pierwszej lekcji tworzymy minidialogi, a każda kolejna jest ich doskonaleniem. Uczymy aktywnie, dążymy do wykorzystania języka polskiego w praktyce, w realnych sytuacjach, do przeniesienia go z sali lekcyjnej do pracy, domu czy miejsca, gdzie spędzamy swój wolny czas. Pomagamy pokonać blokadę językową i nabrać płynności w mówieniu. Nasza szkoła proponuje wiele ciekawych symulacji, gier, warsztatów tematycznych czy tandemów językowych, a wszystko po to, żeby nauka stała się inspirująca i odkrywcza. Spotkasz tu kreatywnych, doświadczonych lektorów, którzy chętnie podzielą się z Tobą pasją do nauki języków, zarażą swoim entuzjazmem i stworzą ciepłą, kameralną atmosferę wzajemnego zaufania i współpracy.

Małgorzata Waliszko – lektorka języka polskiego jako obcego, mgr filologii polskiej. Studiowała na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz Uniwersytecie Stendhala w Grenoble. Współautorka „O Polsce po polsku”, prowadziła kursy na Uniwersytecie Ekonomicznym, Uniwersytecie Pedagogicznym oraz w wielu krakowskich szkołach i firmach.

Praca to przede wszystkim moja pasja, do której podchodzę z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem. Na moich lekcjach wszelkie symulacje i gry mają priorytetowe miejsce. Uważam, że ciekawe zajęcia w miłej atmosferze to szybszy sposób nauki i przede wszystkim radość, która jej towarzyszy. W wolnym czasie podróżuję, czytam książki i uprawiam sport. Wspinanie i jazda na rowerze dają mi dużo satysfakcji i pozytywnej energii, którą chętnie dzielę się ze swoimi studentami.

Anna Wilczyńska

Anna Wilczyńska – mgr filologii rosyjskiej UJ, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie nauki języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Pedagogicznym, tłumacz. Prywatnie niepoprawna optymistka, początkująca podróżniczka, uzależniona od filiżanki dobrej kawy i fotografowania zachodów słońca.

Mam to szczęście, że moja praca jest dla mnie ogromną pasją, która pozwala mi ciągle się rozwijać i udoskonalać swój warsztat metodyczny. Uczenie to dla mnie inspirowanie, motywowanie, rozbudzanie ciekawości. To prezentowanie innego spojrzenia na świat i różnorodności kultur. Z czego czerpię satysfakcję w życiu? Z widoku kursantów odnoszących małe sukcesy i przełamujących bariery w codziennej komunikacji.

monika-ryszawy

Monika Ryszawy – magister filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, absolwentka kulturoznawstwa w Akademii Ignatianum, a także studiów podyplomowych na kierunku nauczanie języka polskiego jako obcego. Miłośniczka dobrego kina i narciarskiego szaleństwa. Uzależniona od biografii oraz krótkich, ale intensywnych podróży.

W swojej pracy staram się łączyć różne bliskie mi dziedziny: wiedzę o języku, literaturze i kulturze. Wierzę, że dobra energia i zaangażowanie lektora mogą czynić cuda.  Z pasją wyszukuję i tworzę materiały, aby uczenie się przez działanie przynosiło studentom radość i dobre efekty.

Marek Stróżyk – mgr filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent studiów podyplomowych „nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego” na Uniwersytecie Pedagogicznym. Obecnie doktorant językoznawstwa w Katedrze Współczesnego Języka Polskiego na Wydziale Polonistyki UJ. Pracował w projektach edukacyjnych „Polskie Szkoły Internetowe Libratus” oraz „Polonijka – Polonijna Szkoła Podstawowa”, gdzie uczył przez internet dzieci polonijne poza granicami Polski. Na co dzień uczy również języka polskiego jako obcego w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 „DONA”.

Od najwcześniejszych lat chciałem być nauczycielem, a w liceum przekonałem się, że na pewno będę studiował filologię polską. Chętnie pracuję z dziećmi, jak i z dorosłymi. Lubię planować proces nauczania i wyznaczać sobie cele. Ciągle poszukuję wielu inspiracji, a najbardziej lubię, gdy ze zwykłych codziennych rzeczy potrafię stworzyć materiały dydaktyczne. Co najbardziej lubię w uczeniu języka polskiego jako obcego? To, że objaśniam studentom po polsku rzeczywistość i to, że coraz lepiej mówią po polsku. To ogrom satysfakcji :).

Portretowe3

Agata Kaczyńska – absolwentka polonistyki i nauczania języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Pedagogicznym. Lektorka, redaktorka, korektorka. Z zawodu filolog polski, z zamiłowania nauczyciel języka polskiego. Z pasją pracuje nad tekstem i uczy obcokrajowców. Głęboko wierzy, że język to nie tylko system znaków i narzędzie komunikacji, ale również klucz do drugiego człowieka i jego świata. Wielbicielka reportażu i kin studyjnych.

Jestem głęboko przekonana, że wśród wielu czynników, które decydują o powodzeniu w nauce języka obcego, najistotniejsze są dwa – ciekawość i poczucie komfortu. Pierwszy motywuje do nauki, dzięki drugiemu znika blokada językowa. Moim celem, a jednocześnie nauczycielskim wyzwaniem, są lekcje, podczas których studenci doświadczają obydwu.

fullsizeoutput_1612

Justyna Ciapała – absolwentka pedagogiki i logopedii z nauczaniem języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Pedagogicznym. Obecnie doktorantka językoznawstwa w Szkole Doktorskiej UP. Uwielbia uczyć oraz poznawać nowych ludzi i nowe kultury. Kocha język polski i z zamiłowaniem przekazuje jego tajniki studentom z innych krajów. W wolnym czasie podróżuje, chodzi po górach i czyta książki.

Uczenie języka polskiego jest dla mnie pasją i dlatego wykonuję swoją pracę z wielkim zaangażowaniem. Moment, w którym widzę, jak moi studenci robią postępy, mówiąc i pisząc coraz piękniej po polsku, daje mi ogromną satysfakcję. Uważam też, że dobra, pozytywna atmosfera, dużo uśmiechu i życzliwości na zajęciach są kluczem do efektywnej nauki.