Kim jesteśmy?

     „ (…) Każdy świat ma własną tajemnicę i dostęp do niej jest tylko na drodze poznania języka. Bez tego świat ów pozostanie dla nas nieprzenikniony i niepojęty, choćbyśmy spędzili w jego wnętrzu całe lata.”   Ryszard Kapuściński

Dialog – od tego wszystko się zaczyna. Nawiązanie dialogu z drugą osobą jest jednym z głównych celów w poznawaniu języka. Dlatego tak ważne jest położenie nacisku na ten aspekt języka – na komunikację, to ona jest myślą przewodnią naszej szkoły. Już na pierwszej lekcji tworzymy minidialogi, a każda kolejna jest ich doskonaleniem. Uczymy aktywnie, dążymy do wykorzystania języka polskiego w praktyce, w realnych sytuacjach, do przeniesienia go z sali lekcyjnej do pracy, domu czy miejsca, gdzie spędzamy swój wolny czas. Pomagamy pokonać blokadę językową i nabrać płynności w mówieniu. Nasza szkoła proponuje wiele ciekawych symulacji, gier, warsztatów tematycznych czy tandemów językowych, a wszystko po to, żeby nauka stała się inspirująca i odkrywcza. Spotkasz tu kreatywnych, doświadczonych lektorów, którzy chętnie podzielą się z Tobą pasją do nauki języków, zarażą swoim entuzjazmem i stworzą ciepłą, kameralną atmosferę wzajemnego zaufania i współpracy.

Lektorka, założycielka szkoły

Małgorzata Waliszko – lektorka języka polskiego jako obcego, mgr filologii polskiej. Studiowała na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz Uniwersytecie Stendhala w Grenoble. Współautorka „O Polsce po polsku”, prowadziła kursy na Uniwersytecie Ekonomicznym, Uniwersytecie Pedagogicznym oraz w wielu krakowskich szkołach i firmach.

Praca to przede wszystkim moja pasja, do której podchodzę z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem. Na moich lekcjach wszelkie symulacje i gry mają priorytetowe miejsce. Uważam, że ciekawe zajęcia w miłej atmosferze to szybszy sposób nauki i przede wszystkim radość, która jej towarzyszy. W wolnym czasie podróżuję, czytam książki i uprawiam sport. Wspinanie i jazda na rowerze dają mi dużo satysfakcji i pozytywnej energii, którą chętnie dzielę się ze swoimi studentami.

Lektorzy

Zdjęcia_Anna Wilczyńska

Anna Wilczyńska – mgr filologii rosyjskiej UJ, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie nauki języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Pedagogicznym. Od 2016 roku prowadzi lekcje języka polskiego jako obcego na wszystkich poziomach zaawansowania. Na co dzień uczy również w szkole podstawowej i prowadzi kursy korporacyjne w firmach. W 2019 roku zdobyła tytuł lidera edukacji wielokulturowej (LEW) w Krakowie. Prywatnie niepoprawna optymistka, podróżniczka, uzależniona od filiżanki dobrej kawy, zachodów słońca i fotografowania sztuki ulicznej.

Moja praca jest dla mnie ogromną pasją, która pozwala mi ciągle się rozwijać i udoskonalać swój warsztat metodyczny. Uczenie to dla mnie inspirowanie, motywowanie, rozbudzanie ciekawości. To prezentowanie innego spojrzenia na świat i różnorodności kultur. Z czego czerpię satysfakcję w pracy? Z widoku kursantów odnoszących małe sukcesy i przełamujących bariery w codziennej komunikacji.

monika-ryszawy

Monika Ryszawy – magister filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, absolwentka kulturoznawstwa w Akademii Ignatianum, a także studiów podyplomowych na kierunku nauczanie języka polskiego jako obcego. Od 2017 roku prowadzi kursy indywidualne i grupowe na wszystkich poziomach zaawansowania. Organizuje konwersacje, prowadzi tandemy oraz warsztaty językowe, wdrażając autorskie materiały. Przygotowuje także do egzaminów certyfikatowych. Eksperymentuje, opracowuje materiały, energicznie zachęca do mówienia po polsku, odpowiadając na oczekiwania i potrzeby studentów. Miłośniczka dobrego kina i narciarskiego szaleństwa. Uzależniona od biografii oraz krótkich, ale intensywnych podróży.

W swojej pracy staram się łączyć różne bliskie mi dziedziny: wiedzę o języku, literaturze i kulturze. Wierzę, że dobra energia i zaangażowanie lektora mogą czynić cuda.  Z pasją wyszukuję i tworzę materiały, aby uczenie się przez działanie przynosiło studentom radość i dobre efekty.

fullsizeoutput_15ac

Marek Stróżyk – mgr filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent studiów podyplomowych „nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego” na Uniwersytecie Pedagogicznym. Obecnie doktorant językoznawstwa w Katedrze Współczesnego Języka Polskiego na Wydziale Polonistyki UJ. Pracował w projektach edukacyjnych „Polskie Szkoły Internetowe Libratus” oraz „Polonijka – Polonijna Szkoła Podstawowa”, gdzie uczył przez internet dzieci polonijne poza granicami Polski. Na co dzień uczy również języka polskiego jako obcego w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 „DONA”.

Od najwcześniejszych lat chciałem być nauczycielem, a w liceum przekonałem się, że na pewno będę studiował filologię polską. Chętnie pracuję z dziećmi, jak i z dorosłymi. Lubię planować proces nauczania i wyznaczać sobie cele. Ciągle poszukuję wielu inspiracji, a najbardziej lubię, gdy ze zwykłych codziennych rzeczy potrafię stworzyć materiały dydaktyczne. Co najbardziej lubię w uczeniu języka polskiego jako obcego? To, że objaśniam studentom po polsku rzeczywistość i to, że coraz lepiej mówią po polsku. To ogrom satysfakcji :).

108863200_3056082047792833_8242996385324360694_o

Justyna Szybińska- absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada doświadczenie w nauczaniu dorosłych, młodzieży oraz dzieci. Łączy profesjonalizm z dobrym humorem oraz dużą dawką gier i zabaw. Aktywne metody nauczania i energia to jej znaki rozpoznawcze. Stawia na metody komunikacyjne i działani owe. Oprócz tego ceni sobie indywidualne, empatyczne podejście do każdego ucznia. W wolnych chwilach pogłębia wiedzę na temat nowoczesnych technik nauczania języków obcych, a także jeździ po świecie na rowerze, fotografuje abstrakcję oraz zaczytuje się w książkach o filozofii podróży. Jej ukochanym miejscem jest Beskid Niski.

Wierzę, że nauka języka to coś więcej niż tylko ćwiczenia gramatyczne i uzupełnianie luk w zdaniach. To przede wszystkim odkrywanie nowego świata, a przy okazji rozwijanie własnej osobowości. Staram się, by moje lekcje nie polegały tylko na przekazywaniu wiedzy i doskonaleniu sprawności komunikacyjnych- chcę tworzyć przestrzeń, w której uczniowie czują się bezpiecznie i komfortowo, bo widzę, jak niebywale wspomaga to proces nauki.

Portretowe3

Agata Kaczyńska – magister filologii polskiej, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego w Uniwersytecie Pedagogicznym. Lektorka, redaktorka, korektorka. Z zawodu filolog polski, z zamiłowania nauczyciel języka polskiego. Od 2014 uczy obcokrajowców, prowadząc kursy indywidualne i grupowe w szkołach językowych i firmach. Organizuje warsztaty i tandemy językowe, wykorzystując kreatywne podejście i aktywne metody nauki języka. Głęboko wierzy, że język to nie tylko system znaków i narzędzie komunikacji, ale również klucz do drugiego człowieka i jego świata. Książkofilka, wielbicielka reportażu i kin studyjnych, zafascynowana NVC i empatyczną komunikacją. 

Jestem głęboko przekonana, że wśród wielu czynników, które decydują o powodzeniu w nauce języka obcego, najistotniejsze są dwa – ciekawość i poczucie komfortu. Pierwszy motywuje do nauki, dzięki drugiemu znika blokada językowa. Moim celem, a jednocześnie nauczycielskim wyzwaniem, są lekcje, podczas których studenci doświadczają obydwu. To wielka radość towarzyszyć uczniom w rozwoju i być przewodnikiem w tym procesie.

dig

Barbara Andruszko– magister filologii węgierskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz absolwentka studiów podyplomowych w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Lektorka, prowadzi kursy grupowe oraz indywidualne na różnych poziomach zaawansowania. Ma bogate doświadczenie w pracy dziećmi. Dynamiczna i pełna energii, zawsze uśmiechnięta, uwielbia pracę z ludźmi, w pracy lektora stara się łączyć doświadczenie z ciągłym poszukiwaniem nowych, efektywnych rozwiązań. Miłośniczka języków obcych, folkloru, kultury, tradycji  i zabytków Krakowa, oprócz pracy lektora aktywna przewodniczka po Krakowie oraz Kopalni Soli w Wieliczce, prywatnie mama trójki dzieci.

Ponieważ sama uczyłam się kilku języków obcych, doskonale rozumiem uczniów, którzy stają przed nowymi wyzwaniami. Wiem, jak ważną rolę spełnia lektor, który nie tylko przekazuje wiedzę, ale również motywuje i pomaga odnaleźć się w nowym środowisku oraz odmiennej kulturze.  Staram się nieustannie zarażać uczniów swoim wielkim entuzjazmem oraz zaangażowaniem i z ogromną empatią wspieram ich na każdym etapie nauki. 

2

Marta Burza– absolwentka indologii i turkologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, podyplomowych studiów pomocy humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowych studiów nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego na Uniwersytecie Pedagogicznym. W wolnych chwilach włóczy się autostopem po świecie, pilotuje wycieczki i pisze reportaże. Jej drugim domem są Włochy, zawsze będzie też chętnie wracać do Indii. Jest zdania, że każdy człowiek ma swoją niepowtarzalną historię, a język jest drogą, żeby ją poznać. Uważnie słucha, obserwuje i traktuje ludzi jak drogowskazy, a naukę języka obcego jak pełną niespodzianek podróż. Nie zaczyna dnia bez mocnej kawy, a nie kończy bez choćby kilku stron dobrej książki.

W pracy lektora stawiam na praktyczne podejście skupione na przełamaniu bariery językowej, kierując się zasadą: żeby mówić, trzeba mówić. Lubię przygotowywać własne materiały, w których mogę wykorzystać współczesną literaturę i elementy popkultury, a przy okazji pokazywać studentom, że nauka może być dobrą zabawą i źródłem wielu inspiracji. Prawdziwą satysfakcję czuję wtedy, kiedy uczniowie potrafią swobodnie porozmawiać po polsku przy kawie i nie pamiętają już, czym jest bariera językowa.