Kim jesteśmy?

     „ (…) Każdy świat ma własną tajemnicę i dostęp do niej jest tylko na drodze poznania języka. Bez tego świat ów pozostanie dla nas nieprzenikniony i niepojęty, choćbyśmy spędzili w jego wnętrzu całe lata.”   Ryszard Kapuściński

Dialog – od tego wszystko się zaczyna. Nawiązanie dialogu z drugą osobą jest jednym z głównych celów w poznawaniu języka. Dlatego tak ważne jest położenie nacisku na ten aspekt języka – na komunikację, to ona jest myślą przewodnią naszej szkoły. Już na pierwszej lekcji tworzymy minidialogi, a każda kolejna jest ich doskonaleniem. Uczymy aktywnie, dążymy do wykorzystania języka polskiego w praktyce, w realnych sytuacjach, do przeniesienia go z sali lekcyjnej do pracy, domu czy miejsca, gdzie spędzamy swój wolny czas. Pomagamy pokonać blokadę językową i nabrać płynności w mówieniu. Nasza szkoła proponuje wiele ciekawych symulacji, gier, warsztatów tematycznych czy tandemów językowych, a wszystko po to, żeby nauka stała się inspirująca i odkrywcza. Spotkasz tu kreatywnych, doświadczonych lektorów, którzy chętnie podzielą się z Tobą pasją do nauki języków, zarażą swoim entuzjazmem i stworzą ciepłą, kameralną atmosferę wzajemnego zaufania i współpracy.

Lektorka, założycielka szkoły

Małgorzata Waliszko – lektorka języka polskiego jako obcego, mgr filologii polskiej. Studiowała na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz Uniwersytecie Stendhala w Grenoble. Współautorka „O Polsce po polsku”, prowadziła kursy na Uniwersytecie Ekonomicznym, Uniwersytecie Pedagogicznym oraz w wielu krakowskich szkołach i firmach.

Praca to przede wszystkim moja pasja, do której podchodzę z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem. Na moich lekcjach wszelkie symulacje i gry mają priorytetowe miejsce. Uważam, że ciekawe zajęcia w miłej atmosferze to szybszy sposób nauki i przede wszystkim radość, która jej towarzyszy. W wolnym czasie podróżuję, czytam książki i uprawiam sport. Wspinanie i jazda na rowerze dają mi dużo satysfakcji i pozytywnej energii, którą chętnie dzielę się ze swoimi studentami.

Lektorzy

monika-ryszawy

Monika Ryszawy – magister filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, absolwentka kulturoznawstwa w Akademii Ignatianum, a także studiów podyplomowych na kierunku nauczanie języka polskiego jako obcego. Od 2017 roku prowadzi kursy indywidualne i grupowe na wszystkich poziomach zaawansowania. Organizuje konwersacje, prowadzi tandemy oraz warsztaty językowe, wdrażając autorskie materiały. Przygotowuje także do egzaminów certyfikatowych. Eksperymentuje, opracowuje materiały, energicznie zachęca do mówienia po polsku, odpowiadając na oczekiwania i potrzeby studentów. Miłośniczka dobrego kina i narciarskiego szaleństwa. Uzależniona od biografii oraz krótkich, ale intensywnych podróży.

W swojej pracy staram się łączyć różne bliskie mi dziedziny: wiedzę o języku, literaturze i kulturze. Wierzę, że dobra energia i zaangażowanie lektora mogą czynić cuda.  Z pasją wyszukuję i tworzę materiały, aby uczenie się przez działanie przynosiło studentom radość i dobre efekty.

fullsizeoutput_15ac

Marek Stróżyk mgr filologii polskiej o spec. antropologiczno-kulturowej na Wydziale Polonistyki UJ oraz absolwent studiów podyplomowych „nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego” na Uniwersytecie Pedagogicznym. Od 2017 roku pracował w projektach edukacyjnych „PSI Libratus” oraz „Polonijka”. Obecnie nauczyciel języka polskiego, etyki i języka polskiego jako obcego w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 „DONA”. Od 2019 jest lektorem w Szkole Języka Polskiego DIALOG, gdzie prowadzi kursy grupowe i indywidualne, a także specjalistyczne. Współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym jako prowadzący ćwiczenia z metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Prywatnie uwielbia gotować, spacerować i słuchać podcastów kryminalnych Justyny Mazur.

Jako filolog polski uwielbiam gramatykę i językoznawstwo. To dzięki zainteresowaniu językiem pojawił się pomysł, by być lektorem jpjo. Nieustannie poszukuję inspiracji, a najbardziej lubię, gdy ze zwykłych codziennych rzeczy potrafię stworzyć materiały dydaktyczne. Co kocham w uczeniu jpjo? To, że objaśniam studentom po polsku rzeczywistość i to, że coraz lepiej mówią po polsku :).

Portretowe3

Agata Kaczyńska – magister filologii polskiej, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego w Uniwersytecie Pedagogicznym. Lektorka, redaktorka, korektorka. Z zawodu filolog polski, z zamiłowania nauczyciel języka polskiego. Od 2014 uczy obcokrajowców, prowadząc kursy indywidualne i grupowe w szkołach językowych i firmach. Organizuje warsztaty i tandemy językowe, wykorzystując kreatywne podejście i aktywne metody nauki języka. Głęboko wierzy, że język to nie tylko system znaków i narzędzie komunikacji, ale również klucz do drugiego człowieka i jego świata. Książkofilka, wielbicielka reportażu i kin studyjnych, zafascynowana NVC i empatyczną komunikacją. 

Jestem głęboko przekonana, że wśród wielu czynników, które decydują o powodzeniu w nauce języka obcego, najistotniejsze są dwa – ciekawość i poczucie komfortu. Pierwszy motywuje do nauki, dzięki drugiemu znika blokada językowa. Moim celem, a jednocześnie nauczycielskim wyzwaniem, są lekcje, podczas których studenci doświadczają obydwu. To wielka radość towarzyszyć uczniom w rozwoju i być przewodnikiem w tym procesie.

dig

Barbara Andruszko– magister filologii węgierskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz absolwentka studiów podyplomowych w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Lektorka, prowadzi kursy grupowe oraz indywidualne na różnych poziomach zaawansowania. Ma bogate doświadczenie w pracy dziećmi. Dynamiczna i pełna energii, zawsze uśmiechnięta, uwielbia pracę z ludźmi, w pracy lektora stara się łączyć doświadczenie z ciągłym poszukiwaniem nowych, efektywnych rozwiązań. Miłośniczka języków obcych, folkloru, kultury, tradycji  i zabytków Krakowa, oprócz pracy lektora aktywna przewodniczka po Krakowie oraz Kopalni Soli w Wieliczce, prywatnie mama trójki dzieci.

Ponieważ sama uczyłam się kilku języków obcych, doskonale rozumiem uczniów, którzy stają przed nowymi wyzwaniami. Wiem, jak ważną rolę spełnia lektor, który nie tylko przekazuje wiedzę, ale również motywuje i pomaga odnaleźć się w nowym środowisku oraz odmiennej kulturze.  Staram się nieustannie zarażać uczniów swoim wielkim entuzjazmem oraz zaangażowaniem i z ogromną empatią wspieram ich na każdym etapie nauki.